چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۲۱:۱۲
۰ نفر

آزاده مختاری: «12‌ساله بودم که پدر و مادرم از هم جدا شدند و این سرآغاز ویرانی زندگی‌ام بود.همیشه دنبال تکیه گاهی امن بودم، اما هیچ وقت پیدا نکردم و این تنهایی و بی‌پناهی مرا دائم از چاله به چاه می‌انداخت.»

این اظهارات دختری 26 ساله بود که یک هفته سراسر وحشت و شکنجه را در انبار یک قالی‌شویی گذرانده بود. 

تلاش کارآگاهان اداره 11 آگاهی پایتخت – مبارزه با آدم ربایی – برای نجات این دختر  10 روز پیش و زمانی آغاز شد که مادر وی به شعبه چهارم دادیاری در دادسرای جنایی تهران رفت و از قاضی رضوانفر خواست فرزندش را از بند آدم ربایان نجات دهد.

قاضی رضوانفر روزگذشته درتوضیح این پرونده آدم ربایی به همشهری گفت: این زن به کارآگاهان پلیس گفت: دخترم از چند روز قبل ناپدید شده بود و من به تصور اینکه او به خانه پدری‌اش که از سال‌ها قبل از هم جدا شده بودیم، رفته است زیاد نگرانش نبودم، تا اینکه ساعتی قبل یکی از دوستانش با من تماس گرفت و مدعی شد دخترم در تماس با وی از ربوده شدنش توسط یک مرد میانسال خبر داده است.

با اعلام شکایت این زن، کارآگاهان اداره 11 آگاهی – مبارزه با آدم ربایی تهران- وارد عمل شده و با ردیابی‌های تخصصی در مدت کوتاهی مکان اختفای مرد آدم‌ربا را در نزدیکی ورامین شناسایی کردند.

قاضی رضوانفر در ادامه گفت: وقتی پلیس با دریافت نیابت قضائی عازم این محل شد،  آدم‌ربا را در حال تزریق ماده‌مخدر به دختر جوان دستگیر کرد. دختر جوان بعد از نجات درحالی‌که در اثر تزریق مواد‌مخدر هوشیاری خود را از دست داده بود، به بیمارستان انتقال یافته و تحت درمان قرارگرفت.

قاضی رضوانفر در ادامه گفت: بازجویی از متهم درخصوص انگیزه وی از ربودن دختر جوان، پرده از نقشه سیاه خواستگار ناکام این دختر، برای انتقام‌جویی از او برداشت.

دادیار چهارم دادسرای جنایی تهران افزود: متهم مدعی است پسر جوانی که به خواستگاری این دختر رفته، وقتی با جواب منفی او برای ازدواج مواجه شده به قصد انتقام‌جویی نقشه ربودن او را طراحی کرده است.

این متهم در ادامه گفت: ما با تهیه نقشه‌ای از پیش تعیین شده دختر جوان را به بهانه یافتن کار به قالی‌شویی کشاندیم و او را به‌عنوان منشی استخدام کرده  و ساعتی از شروع کارش نگذشته بود که طبق نقشه او را در انباری قالی‌شویی زندانی کردیم.

سپس برای اینکه زندگی‌اش را ویران کنم، هر روز به او چند بار مواد‌مخدر تزریق می‌کردم به حدی که در زمانی که پلیس او را نجات داد در شرایط بحرانی قرارداشت.

این گزارش حاکی است، دختر جوان بعد از بهبود در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: چند ماه  قبل از این ماجرا، با پسری آشنا شدم که در ابتدا تصور می‌کردم می‌تواند تکیه گاهی مناسب برایم باشد، او حتی به خواستگاریم هم آمد، ولی بعد از مدتی پی به مشکلات اخلاقی وی برده و او را ترک کردم.

پس از این ماجرا او هر روز جلویم را می‌گرفت و تهدیدم می‌کرد با او ازدواج کنم، اما وقتی با جواب منفی من روبه‌رو شد چنین نقشه سیاهی را طراحی کرد.

قاضی رضوانفر با بیان این خبر در توصیه‌ای به خانواده‌ها گفت: والدین وقتی تصمیم به طلاق می‌گیرند، تنها زندگی خود را ویران نمی‌کنند بلکه با طلاق تأثیر بسیاربدی بر زندگی و آینده فرزندان‌شان به‌خصوص دختران‌شان می‌گذارند.

کد خبر 38444

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز